Mayor Bandaraya KK, Datuk Iliyas Ibrahim cipta lagu joget 3K


Joget bukan sembarang joget tetapi joget memberikan mesej jelas kepada wargakota berhubung peranan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) dalam mengekalkan Kebersihan, Keindahan dan Keselamatan di dalam bandar raya.

Itulah lagu ' Joget 3K Bandaraya ' didendangkan penyanyi sedang meningkat naik iaitu Donna Masidah yang pastinya menghiburkan sesiapa pun mendengarnya.

Sekali dengar pasti nak lagi dan tidak kurang mungkin ada yang akan berjoget kerana lagu ' Joget 3K Bandaraya ' ini adalah hasil ciptaan Mayor Bandaraya Kota Kinabalu, Datuk Iliyas Ibrahim.

Abang Linz berbangga diatas usaha dan inisiatif Datuk Iliyas menyampaikan matlamat dan hala tuju DBKK bermottokan 3K iaitu Kebersihan, Keindahan dan Keselamatan melalui rentak lagu.

Ini menunjukkan Datuk Iliyas bersungguh-sungguh menjadikan bandar raya Kota Kinabalu lebih bersih, indah dan selamat sampaikan sanggup menulis lirik lagu untuk menyampaikan mesej tersebut.

Biar pun mesej disampaikan dalam bentuk lagu joget tetapi joget bukan sembarang joget ia mengandungi unsur-unsur nasihat berguna untuk wargakota sentiasa memberi komitmen kepada usaha DBKK selama ini.

Diceritakan, lagu ' Joget 3K Bandaraya ' ini merupakan salah satu lagu yang terkandung dalam album pertama Donna Masidah yang bakal dilancarkan tidak lama lagi.

Untuk mewar-warkannya, maka lagu ' Joget 3K Bandaraya ' ini sudah pun berkumandang di corong radio Suria FM dan sempena Karnival Tahun Baru Cina 2010 yang berlangsung di Lintasan Deasoka, Jalan Gaya di ibu negeri Donna Masidah telah menyampaikan lagu tersebut.

Ramailah terhibur dan tidak kurang juga ada pengunjung terutama warga kerja DBKK seakan-akan mahu berjoget bila mendengar suara lunak merdu Donna Masidah semasa menyampaikan lagu penuh mesej itu.

Bisik-Bisik: Abang Linz dapat bayangkan kalaulah Datuk Iliyas berjoget pasti lebih meriah kerana lagu tersebut ala-ala ' Joget Pahang ' yang bukan saja menghiburkan tetapi mengenangkan kepada tarian joget Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dalam filem Hang Tuah.

0 ulasan:

Catat Ulasan