Dj Black ingin berbakti kepada masyarakat


CUBA bayangkan apa akan terjadi jika dunia pada hari ini tanpa talian telekomunikasi memungkinkan manusia tidak akan menentu tatkala berlaku keadaan kucar-kacir.

Tetapi, itu semua setakat bayangan sahaja sebab manusia yang dikurniakan akal dan fikiran telah memanfaatkan sepenuhnya apabila zaman ke zaman berlaku perubahan sehingga kepada kemajuan Teknologi Maklumat (IT) di abad tahun 2000 ini.

Akibat ledakan IT yang semakin pesat membangun, semuanya pun berubah bukan sahaja dari segi telefon berwarna hitam menghiasi rumah sehingga kepada telefon bimbit bahkan radio juga turut berubah.

Kalau dulu, sukar sekali untuk mendapatkan siaran radio sampaikan seseorang itu terpaksa pergi ke luar rumah atau memasangkan kabel lebih tinggi semata-mata untuk mendapatkan siaran radio yang sedang ke udara.

Sekarang ini tidak lagi, dengan mengklik sahaja pada butang komputer kita akan memperoleh siaran radio sama ada di rumah, pejabat, kedai mahu pun dalam kenderaan seseorang boleh mendapatkan lebih banyak maklumat terkini sambil berhibur dan bersembang dengan rakan-rakan.

Itulah namanya ' Radio Internet ' yang kini semakin mendapat tempat di kalangan pendengar tanpa mengira usia dan latar belakang.

Di Sabah, radio talian terus yang semakin popular adalah radio SabahanDotFM.

SabahanDotFM yang bertagline ' Siuk Bah Di Dangar ' ini mempunyai ramai penyampai-penyampai radio atau pun DJ.

Salah seorang DJ SabahanDotFM adalah DJ Black juga tidak kurang hebatnya.

DJ Black yang terkenal dengan tagline ' Wokeh Pinoh ' semasa ke udara dalam segmen sembang petang itu berkata keputusannya untuk menceburi kerjaya DJ di radio talian terus sebenarnya mahu menghiburkan hati pendengar dan berbakti kepada komuniti SabahanDotFM.

DJ Black, 25, atau nama sebenarnya Alen H.Yunus berasal dari Lahad Datu itu memberitahu bahawa dia berazam untuk membuat yang terbaik setiap kali ke udara kerana sudah menjadi cita-citanya mahu berbakti kepada masyarakat meski pun melalui radio ' Online ' .

0 ulasan:

Catat Ulasan