W.O.R.M akan menggegarkan industri muzik di Sabah


KEMUNCULAN kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai World of Rock Music atau W.O.R.M mampu menggegarkan industri muzik di negara ini khususnya Sabah berdasarkan penampilan bertenaga kumpulan yang berkonsepkan rock terkini ini.

Ditubuhkan pada tahun 1998, W.O.R.M mengorak langkah dengan menampilkan konsep genre muzik ' Visual Kei ' yakni ala-ala Japanese Rock dan kemunculan mereka mampu menarik perhatian penggemar muzik rock apabila W.O.R.M mempersembahkan lagu-lagu dalam tiga bahasa iaitu Melayu, Inggeris dan Jepun.

Dianggotai Kay (vocal), Jay (gitar), Adie (gitar), Bee (Bass) dan Mel (drum), W.O.R.M telah pun melancarkan album hit pertama mereka berjudul ' Destiny in A Dacade ' berlangsung di Sheninigan Hyatt Regency Kinabalu di Bandaraya Kota Kinabalu baru-baru ini.

Sebanyak sembilan buah lagu dipertaruhkan dalam album berkenaan antaranya 2 A.M, Hati Luka, Dream, Live Again, Set Tsu Na, Hikari, Nigth Vision, Tiada Lagi dan A.C.U

Ia diterbitkan1Kinabalu Entertainment dengan Pengurus Produksi Jenk Afzul, Promosi Audrey dan studio rakamannya dikendalikan oleh Refuge Studio, RAM Studio dan Visual Kei Studio.

Ketika ditemui Abang Linz, Kay yang mewakili kumpulannya memberitahu mereka merasa gembira dengan kelahiran album tersebut.

" Inilah konsep rock yang kami tampilkan dan kemunculan kami dalam industri muzik di Sabah diharap dapat memeriahkan lagi industri hiburan di negara ini terutamanya di negeri ini, " ujarnya.

0 ulasan:

Catat Ulasan