Rogers minat ' Selipar Jepun ' lalu mengambil nama DjSaliparjipun kerana keunikannya


PENDUDUKAN Jepun di Tanah Melayu termasuk juga Borneo di Sabah sekitar awal tahun 1940-an dahulu sememangnya meninggalkan kesan kepada mereka yang pernah melalui era penjajahan negara matahari terbit itu.

Sehingga hari ini, orang-orang tua tidak akan melupakan segala pahit maung semasa penjajahan Jepun atau tentera ' Nippon ' ini yang kononnya agak garang sedikit.

Bagaimanapun, penjajahan Jepun sedikit sebanyak meninggalkan kesan sejarah seperti contohnya ' Selipar Jepun ' apakah sepatu ini berasal daru negara tersebut ?

Selipar Jepun, sememangnya tidak asing lagi kepada rakyat Malaysia sehingga sekarang sepatu itu masih digunakan semua golongan tanpa mengira usia dan latar belakang sama ada di rumah mahu pun di luar rumah ia tetap menjadi pilihan.

Bagi, Rogers Jack Teo iaitu DJ SabahanDotFM salah satu radio di jaringan internet berkata keunikan di sebalik nama Selipar Jepun menyebabkannya tertarik lalu menggunakan nama samaran sebagai DjSaliparjipun semasa mendaftarkan diri dalam laman sesawang radio tersebut.

Tambahan, pula katanya, beliau memang meminati Selipar Jepun sejak usia kecil lagi dan selalu memakainya ke mana sahaja lalu berpendapat bahawa inilah masanya untuk menggunakannya sempena nama Selipar Jepun sebagai nama samaran untuk bertugas sebagai DJ SabahanDotFM.

" Apa pun, saya berazam untuk menjadi penyampai radio online yang boleh berbakti kepada masyarakat selain memberikan hiburan kepada semua pendengar di mana sahaja berada, " kata Rogers atau DjSaliparjipun yang berusia 24 tahun berasal dari Tuaran itu.

0 ulasan:

Catat Ulasan